Geto superzvaigzne

Ā, hā, hā, hā, hā………:))) Spriežot pēc aptaujām, Šlesers tiešām droši vien būs Rīgas mērs:))) Kaut kādā ziņā viņš tomēr ir ģēnijs. Pat koku izciršanu kāpu aizsargjoslā viņš spēj padarīt par savas priekšvēlēšanu kampaņas sastāvdaļu :) )) Ghetto superstar, that is what you are…

Varētu jau arī tikai pasmaidīt par dīvainās takās klimstošajām vidējā vēlētāja IQ un vērtību sistēmu kombinācijām, un par no tām izrietošo Eiropas Zimbabvi, taču kļūst mazliet neomulīgi. Tomēr gribētos vēl kādu laiku šajā pilsētā padzīvot.

Manā skatījumā labākajā gadījumā viss LPP solītais ir kaut kādi sīki kosmētiski uzlabojumi, bet kopumā tas viss vairāk izskatās pēc nejēdzīgiem un neracionāliem naudas tēriņiem visādām luksus muļķībām un ekonomiskās sistēmas un uzņēmējdarbības vides kropļošana, apšaubāmā ceļā piesaistot apšaubāmas investīcijas. Sistēma tikmēr turpinās pūt.

Ko MAN vajag no Rīgas domes:
1) Racionāli tēriņi.
Lai neizšķērdē manu naudu visādiem idiotiskiem un neracionāliem projektiem. Lai viena ekskluzīva bērnudārza ar diviem baseiniem (par to taisnoties nākas LPP!) vietā ceļ desmit gaumīgus, taču vienkāršus bērnudārzus. Lai neceļ tādas neglītas ēkas kā Triangula bastions, Centra nams, Origo vai tā dīvainā Galerijas centrs piebūve. Lai nebūvē pasaulē dārgākos tiltus, kuri nav līdz galam pārdomāti. Labi, tie visi droši vien nav tieši LPP darbi, taču jautājums ir, vai viņi gatavojas kaut ko mainīt.
2) Godīgi iepirkumi.
Lai nepārmaksā par katru sīkumu, bet veicina godīgu konkurenci un kārtīgu uzņēmējdarbību, kas paaugstinātu konkurētspējīgu uzņēmumu veidošanos un ietaupītu naudu dažādiem pabalstiem.
3) Racionāla iedzīvotāju un uzņēmēju interešu sabalansēšana.
Protams, jāveicina investīcijas un jāatvieglo uzņēmējdarbība. To saprot pat LPP vēlētājs. Taču to var darīt racionāli, ne par katru cenu. Galvenais, lai izšķirošais faktors nebūtu lēmuma pieņēmēja ārzonas bankas konta papildināšanās.
4) Investīciju piesaistes sistēma.
Gribētos skaidru un racionālu investīciju piesaistes plānu.

Ko manā subjektīvajā skatījumā sola Šlesers:
1) Neracionāli tēriņi.
Gaisa tramvaji, ozolkoka galdi gaļas paviljonos, bērniem spēļu laukumi tirgū, dzelzceļa sliežu pacelšana uz balstiem.
2) Ne vārda par godīgumu.
Vārds “godīgs” LPP nav īpaši tuvs. Ja pameklē, tad vienīgais, ko pēc atslēgvārda “godīga” izdodas atrast slesersrigai.lv lapā, ir Sabiedrības citai politkai un Pilsoniskās savienības partiju programmas:) Pēc atslēgvārdiem godīgs, godīgums, godīgāka Googlā no viņu lapas nav atrodams nekas. Ir atrodamas trīs saites ar vārdu “godīgi”, no kurām neviena nav saistīta ar runām par godīgāku valsts pārvaldi.
3) Uzņēmēju intereseses virs sabiedrības interesēm.
Vismaz tā es tulkoju Šlesera iemīloto teicienu: “Ja kāds uzņēmējs grib atvērt uzņēmumu Rīgā, ierēdnim ap viņu ir jādanco kā ap mīļoto radinieku, nevis jāliek šķēršļi. Viss liecina par to, ka sabiedrības intereses un jebkura projekta lietderības apšaubīšana tiks nostumtas malā ar atrunu “birokrātija”.
4) Uz kaut kādu personīgu pazīšanos balstītu un līdz ar to potenciāli haotiska un neizprotama investīciju piesaiste.
Investīciju piesaistē viens no svarīgākajiem faktoriem ir pieredze un reputācija.” Vai tas nozīmē, ka visa investīciju piesaiste balstīsies uz viena cilvēka personīgo pazīšanos? Vai tāda veida investīciju piesaiste nevarētu balstīties uz personīga labuma gūšanu? OK, varbūt pat varētu pieciest personīga labuma gūšanu, ja tie būtu vērtīgi projekti. Taču parasti tādi projekti iet cauri uz sabiedrības rēķina un sabiedrībai no tiem atlec tikai santīmi, ja vispār kaut kas atlec un ja galu galā neizrādas, ka patiesībā sabiedrība pati subsidē un uztur kaut kādu uzņēmumu.
Privātās un publiskās partnerības principu (PPP), kuru kā baigo jauno pieeju piedāvā Šlesers, protams, savās partiju programmās ir iekļāvušas arī pārējās partijas. Lai PPP būtu izdevīgs sabiedrībai un nepārvērstos par sabiedrības subsidētām naudas tērcītēm, manuprāt, ir svarīgi, kādas reputācijas cilvēki pieņem lēmumus un slēdz līgumus. Un kāda ir LPP reputācija?:)
Vēl es nekādi nesaprotu, kāpēc par milzīgiem panākumiem jāuzskata Rimi, Narvesen, Dressman piesaistīšana un pāris lielveikalu uzbūvēšana! Vai tad visas šīs nišas nebūtu aizpildījušās pašas par sevi? Nebūtu mums lielveikalu? Nebūtu pārtikas veikalu? Nesaprotu… Tas vispār liecina par pātērētājdomāšanas lielo izplatību… O, labais enerģijas dievs, pateicamies tev par lielveikaliem, kurus esi mums devis! Pateicamies par mazumtirdzniecības tīklu, ko vēlīgi esi mums dāvājis!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>